петък, 18 юни 2010 г.

Аспекти


Живеем в свят на символи и вниманието, отправено към нещо или някого, го кани в преживяването ни. Но нищо не би могло да се прояви, ако не сме го поканили първо в мислите си. Най-важното в живота е непрекъснато да изявяваме истинската си същност, без значение кой е в отсрещната паланза, още повече, че сме запознати с механизма на кантара. Умението да прогнозираме и да прилагаме това към вече познатия ни сценарий само ще укрепи нашите позиции. Като прогностици винаги е по-добре да се опитаме да предвидим в каква посока могат да се пренасочат паричните потоци и как да се компенсира тяхната липса в непредвидени случаи. Разбира се, най-голямо раздвижване в момента се наблюдава при услугите. Народът казва, че нещата, които не можем да променим, можем да предвидим, а останалото е въпрос на усилия. Има обаче един универсален текст за подобни ситуации: "За всички неуточнени условия важат разпоредбите на...", което на практика защитава нашите интереси.
Знаете, че и най-обмисленият план търпи промени. Смисълът от изготвянето на подобен ще ви помогне да погледнете нещата от друга страна, да откриете най-рационалния подход за осъществяване на дейността и да поддържате нейния успех. Напишете вашите намерения на лист хартия, срещу всяко от тях поставете цел и срок на изпълнение. Така ще разберете точно от какво се нуждаете и къде евентуално могат да възникнат затруднения. Колкото повече информация нанасяте, толкова по-малки съмнения ще имате. Това ще бъде вашата своеобразна програма за осъществяване на първоначалната идея.
Всеки бизнес е уникален. Винаги трябва да работите с актуална информация, а за да се сдобиете с такава, е необходимо да проучите пазара. Това обхваща всички аспекти на дейността. За целта ще работите с финансови показатели. В личния живот лесно можете да си направите сметката, но в бизнеса да прогнозирате приблизителни печалби за няколко години напред е извънредно трудна работа. Този процес ще ви се удаде по-лесно след като придобиете известен опит в пласирането. От значение е в коя част на пазара търгувате - в долната или в горната, кои са вашите потенциални клиенти, вашите конкуренти, какви са техните продукти и цени. Вашите цени трябва да са реални, съобразени с основните разходи (постоянни и променливи) и надценката, която можете да си позволите. На следващ етап трябва да определите какъв е прагът на рентабилност във вашия бизнес. За да изчислите това, е необходимо да определите единицата, която предлагате за продан - единица продукт или единица време, или комбинация от двете. Най-общо казано, вие сумирате всички разходи и добавяте вашата надница или надценка. Трябва да имате предвид и вашия личен доход - сумата за покриване на основните ви разходи за живот.
Основни данни можете да получите от изложенията и панаирите. Необходима е и статистическа информация в областта, от която се интересувате. Тези вторични данни ще ви помогнат да разберете по какъв начин можете да продължите.
Има една популярна приказка за полупразната и полупълната чаша, но всеки един от нас избира как да възприеме едно и също нещо. Само начинът на мислене ни поставя съответно в активна или пасивна позиция.