четвъртък, 26 януари 2012 г.

Управление на творчеството


Задължителните показатели за всяка делова дейност са производителност, ефективност и контрол. Те биха могли успешно да се съчетаят с творчеството. Самото то има три важни страни: професионален опит, способност да се мисли гъвкаво и с въображение, мотивация. За да се приеме за творческа една идея, тя задължително трябва да е подходяща - полезна и приложима. Например, в счетоводството творчеството е недопустимо. Но то има място в маркетинга.
Често човек се откъсва за малко от сложен проблем и работи върху нещо друго, а след това отново се връща върху него със свежа перспектива. Това е период на т. нар. "инкубация". 
Професионалният опит и творческото мислене са природните ресурси на всеки индивид, а мотивацията определя какво ще прави той.  Тя може да е наложена отвън или да е вътрешно присъща. С наложената отвън мотивация (морков или тояга) хората се чувстват подкупени или контролирани. Вътрешната мотивация се определя от страстта и интереса. Ще сме вътрешно мотивирани, когато предизвикателството е лично...